Lucht warmtepomp maakt te veel lawaai voor rustig Oosterveld

Dit forum biedt een platform voor de bewoners van de wijk Oosterveld in Norg in het algemeen en de bewoners van de straat Nijlandsakker in het bijzonder. Dit forum is een initiatief van de toekomstige bewoners van laatstgenoemde straat en is online gegaan op 24 november 2019.
Plaats reactie
jvleerdam
Berichten: 2
Lid geworden op: wo dec 04, 2019 3:17 pm

Lucht warmtepomp maakt te veel lawaai voor rustig Oosterveld

Bericht door jvleerdam » wo dec 04, 2019 3:40 pm

Ik heb een onderwerp wat ik op dit forum graag onder de aandacht wil brengen, namelijk een lucht warmte pomp maakt te veel lawaai voor de rustige omgeving van Oosterveld. Ik heb een optie op de Polakker 7 maar vind eigenlijk dat er een gemeentelijke verordening (of een onderlinge afspraak) moet komen om alleen bodem warmtepompen in dit uitbreidingsplan toe te staan. De lucht warmtepomp maakt een storend lage toon lawaai waar veel mensen hinder van hebben. Als ik voor een bodemwarmtepomp kies en andere nabij gelegen bewoners niet kan ik straks niet meer rustig genietend door de omgeving lopen. Dat zou ik jammer vinden. Ik denk namelijk dat er meer toekomstige bewoners zijn die er ook misschien zo over denken. Door de stelling in dit forum geen lucht warmte pompen in Oosterveld wil ik dit bespreekbaar maken. Ik heb inmiddels mijn zorgen ook bij de gemeente geuit over dit onderwerp.

Ben benieuwd hoe een ieder hier eigenlijk over denkt.

Mvrgrt,
Jan van Leerdam

Mensadmin
Site Admin
Berichten: 3
Lid geworden op: zo nov 24, 2019 12:27 pm

Re: Lucht warmtepomp maakt te veel lawaai voor rustig Oosterveld

Bericht door Mensadmin » di dec 17, 2019 6:46 am

Hoi Jan,

Bedankt voor je bericht. Op 22 januari is er een kennismakingsbijeenkomst bij Café Zwaneveld in Norg. Het onderwerp 'warmtepomp' staat op de agenda! Het lijkt ons goed als de voor- en nadelen van de verschillende warmtepompen op een rijtje komen te staan.

Groet,

Martin

Plaats reactie