Keuze in warmtepompen

Dit forum biedt een platform voor de bewoners van de wijk Oosterveld in Norg in het algemeen en de bewoners van de straat Nijlandsakker in het bijzonder. Dit forum is een initiatief van de toekomstige bewoners van laatstgenoemde straat en is online gegaan op 24 november 2019.
Plaats reactie
Mensadmin
Site Admin
Berichten: 3
Lid geworden op: zo nov 24, 2019 12:27 pm

Keuze in warmtepompen

Bericht door Mensadmin » zo nov 24, 2019 12:39 pm

Op 24 november 2019 hebben Lianne en Willem van de Nijlandsakker in Norg en Martin en Sandra (MenS) uit dezelfde straat nader kennis met elkaar gemaakt. Tijdens deze kennismaking hebben we gesproken over de grondgebonden warmtepomp. De vraag is, zou er een inkoopvoordeel te behalen zijn als we gezamenlijk als buren de boringen laten uitvoeren?

Wij denken van wel! Wat is jullie mening?

jvleerdam
Berichten: 2
Lid geworden op: wo dec 04, 2019 3:17 pm

Geen Luchtwarmtepompen toestaan in rustig Oosterveld

Bericht door jvleerdam » wo dec 04, 2019 4:06 pm

Nog een kort laatste poging aangezien ik mijn eerdere berichten niet zo snel terug kan vinden. Mijn mening over warmtepompen is dat er alleen bodemwarmte pompen moeten worden geplaatst en geen lucht warmte pompen. Een lucht warmte pomp maakt veel te veel lawaai. ik heb hier zelf mijn zorgen over aan de gemeente gemeld en hoop eigenlijk dat er een verordening komt dat er alleen bodemwarmte pompen mogen worden geplaatst of dat we hierover iets samen kunnen afspreken om de rustige omgeving van Oosterveld te ontzien voor deze lage tonen geluidsbronnen waar straks denk ik een hoop mensen hinder van kunnen ondervinden. Het lijkt me dat niemand overlast wil veroorzaken en samen optrekken om te boren voor een bodemwarmte pomp lijkt me dus een goed plan. Ik ben er dus ook voor.

Mvrgrt,
Jan van Leerdam

BROjab1967
Berichten: 1
Lid geworden op: zo dec 15, 2019 4:29 pm

Re: Keuze in warmtepompen

Bericht door BROjab1967 » zo dec 15, 2019 4:52 pm

Dacht het wel maar wil een ieder hetzelfde systeem? De techniek gaat wel door.

Plaats reactie